søndag 22. november 2009

Nå er det (snart) klart for jul...

Ah, for en helg. Gårsdagen var avsatt for lenge siden, til vasking og rydding av huset. Det er jo snart jul og vi har tradisjon med å ha årlig julevask. Og da vaskes det grundig. Vi startet litt på fredag og brukte store deler av gårsdagen, tilsammen har vi brukt ca 14 timer. Det er et slit mens det står på, men du og du så fint det blir til slutt. Det lukter rent i hele huset, gulvene skinner og alt føles så bra. Virkelig godt å ha det unna, så nå kan julen bare komme. Forsåvidt har jeg alt hengt opp julegardiner, og lagt på noen juleduker også. Det er jo så koselig. Nå mangler det bare litt mer kulde og snø, så kommer julestemningen for fullt.

I dag har jeg også bakt en sort med småkaker til jul. Kanelstenger het det. Ny oppskrift som absolutt var vellykket. Gode kaker, som neppe varer helt til jul...

Julekortene er nå også klare, mangler bare frimerker så er det bare å putte dem i posten. De fleste julegavene er også i boks, mangler bare noen få nå...

Timmy har hatt ei sløv helg, som alltid. Han har sovet og sovet, bare ligget rett ut og ladet opp til ny uke.

Ellers legger jeg ut noen av LO'ene jeg har laget i november...de fleste er laget på Skotselv-treffet.
















7 kommentarer:

Monica sa...

Wow, så flinke dere har vært i helgen. Tenker det skinner hos dere nå ja, deilig når det er overstått og man bare kan nyte :) Herlige LOer fra deg, Timmy er så skjønn :) Ha en fin uke snuppa *klem*

Hege sa...

Så mange flotte LOer du har laget. Liker de humoristiske titlene dine.

Ha en fin dag!

Grethebella sa...

Oioioi, så utrolig flink du er. Her i huset er det bare julekortene som begynner å komme på plass... ikke en julegave er kjøpt og ikke en julekake er bakt. Skulle ønske jeg var litt mer organisert som deg :O)
Kos deg med førjulstiden.

Klem Grethe

Marianne/skorpionen sa...

Wow så flinke dere har vært! Nå kan du jo bare storkose deg i adventstiden uten mas og jag :)

Nydelige LOer du har laget! Helt herlig den med "hoggtanna" - nydelige farger!

Også må jeg få takk for kommentaren i korttråden min inne på scrapping. Den betyr mye for meg, kommer fra deg som er så dyktig kortlager/scrapper. Du inspirerer med alt det kreative du lager!

Ha en flott dag!
Marianne

Marit sa...

wow...Hos meg er det som regel pynting lille julaften eller noe slikt:) Vasking er ...vel...omtrent som vanlig...det er ikke få ganger jeg har vurdert vaskehjelp :)

Akkurat nå flyter dessuten spisestuebordet over av papirting. Om det ikke er nok med det har jeg også oppussingsprosjekter på gang slik at esker og malebøtter står strategisk plassert rundt omkring:) hehe..trøster meg at det blir bra til slutt...kanskje en gang i 2010...

Loene dine er kjempefine. Jeg husker flere av de fra treffet også:) Mmen hvor er de lilla uglene? Du har glemt å sette dem på...

Pia sa...

Herlige sider! Jeg er imponert over alle de kule kattebildene du klarer å ta!

inger synnøve sa...

oj oj oj her var der mange flotte LOèr.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin