fredag 19. mars 2010

Litt kreativt påskegodt

Påskegodt er en fin liten gave å gi bort før påske, men det kan være kjedelig å gi den bort som den er.  Jeg valgte derfor å gjøre min egen lille vri og dekorere de så de ble ennå mer påskete og personlig.

Esken fra Freia er som en liten eggekartong, med papir rundt. Her er originalen.

Jeg tok rett og slet av papiret rundt, tegnet av, klippet ut og limte det sammen i papirer jeg synes var litt påskete. Siden lengden var lenger enn 30 cm, klippet jeg det i to runder og stanset ut toppen med Spellbinder-dies.

Denne her var mitt første forsøk.  Arkene er fra Cosmo Cricket og herlig påskete synes jeg.

Her er detaljbilde av selve pynten.  Materialliste for denne her finnes i galleriet til Papir i Hjertet.

Dette var mitt andre forsøk på dekorering.  Noe mer grønt på denne, men allikevel påskete i mine øyne. Arket her er fra Jillibean Soup.

Og her er detaljbilde av pynten på denne.  For denne finner du også materialliste i galleriet til Papir i Hjertet.

Og her er mitt så langt siste forsøk.  Noe mørkere farger på denne, men jeg ville lage de ulike.

Og et lite detaljbilde her også...

Jeg har fortsatt igjen å lage to stykker, men jeg venterpå flere andre papirer, så jeg kan få laget de anderledes enn disse.  Kanskje du selv fikk inspirasjon til å prøve deg på en dekorering nå? De er iallfall enkle å lage og en hyggelig gave å gi bort til påske.

9 kommentarer:

Christine; -små gleder sa...

Tusen takk for masse inspirasjon!
Desse var virkelig rålekre Kristin! :)

Ha ei god helg! :)

Catrine sa...

Så flotte de ble!
Nydelige papirer og pynt du har brukt! Og veldig koselig gave å gi bort! :)
Ha en flott helg!

Marianne/skorpionen sa...

Herlige pyntede sjokoladeeggekartonger (puuuu..det var langt ord det).
En kjempekoselig liten påskegave å gi bort.
Syntes du snakket om at gult var vanskelig? Ser ikke sånn ut :)

Ha en flott kveld!

Anonym sa...

Utrolig flotte! <3

Guro sa...

Så flott dette ble!!! Har ikke sett denne herligheten pyntet før, men jammen kledde den det :-)
Dette var et flott alternativ til påskeegget, disse eggene smaker jo fantastisk!!!
Takk for inspirasjonen :-)
Klem Guro

Nina sa...

Så flotte de ble:o)
Virkelig vårlige, påskete og forseggjorte:o)

HegeHB sa...

Så utrolig flott, og en super ide! Herlig påskegave:)

Gunn-Hege sa...

For det første er disse sjokoladeeggene noe av det beste jeg vet!! Og dessuten har jeg tatt vare på to sånne tomme kartonger (mon tro hvor det ble av innholdet....) som jeg tenkte å putte kinderegg oppi, til barna, og pynte, så tuuusen takk for herlig inspirasjon!!!

Gry-Beate sa...

Denne var knall fin!!

;0)Gry-Beate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin