onsdag 7. april 2010

Kort til min svigerfar

Min svigerfar ble 70 år i begynnelsen av april, og etter mye fundering og tråling av hans ønskeliste, endte vi opp med at penger faktisk var den beste gaven.  Men å putte penger i et kort og la de flagre løse, eller å feste de med en binders som ikke er fin eller praktisk er heller ikke noen god løsning.  Så hvorfor ikke lage et egenlaget kort med pengelomme? Jeg fikk se Anita sitt kort og tutorial, og valgte å lage min egen versjon av denne.

Kortet er ca 20 cm høyt og 10 cm bredt.  For å brette det riktig har jeg brukt Martha Stewart sitt scoring board.

Først skjærte jeg til et Bazzill-ark i fargen vanilla, det er i størrelsen 12*8 inch. Jeg har scoret det på 4, 6 og 8 inch,  Deretter brettet jeg det, skjærte til selve lommen til pengene og svertet kantene med Cat's Eye stempelpute i Creamy Brown.  Jeg skjørte så bittelitt av alle kantene på vanilla-arket og skjærte til et blått ark i størrelsen 12*8 inch. Deretter limte jeg vanilla-arket fast til det blå.

Åpningen for pengene er ca 14 cm lang, men jeg fant ut at den måtte utvides litt for å få litt større sedler oppi.

Gratulasjonstekst er det plass til på begge sidene inne i kortet.
Slik ble kortet ferdig pyntet, har bruk matter av Bazzill for å få litt fargekontraster. Gratulerer-stemplet er fra Heartfelt Design. Bakgrunnen er sprayet litt med Glimmer Mist.

Blomstene er fra Prima, de er så lekre og harmonerer godt sammen i fargene.  De er av typen Painterly Hydrangeas, jeg har brukt fargene blå og beige. Fullstendig materialliste for kortet finnes i galleriet til Papir i Hjertet.

Kortet var veldig enkelt å lage og gjorde seg godt på gavebordet. Og det å gi bort penger i bursdagsgave var plutselig ikke så kjedelig som det kunne vært.  Kanskje dette er en ide for flere?

7 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

Det var et nydelig kort og en flott idé med pengelommen!
Nydelig pyntet på forsiden!

Anette sa...

For et herlig kort du har laget! Virkelig kreativ og kul pengelomme! Takk for tipset!
Lekker pyntet også ;)

Kristine sa...

For et utrolig nydelig kort du har laget :) Det var veldig fint :)

Ida sa...

Hei!
Jeg så ditt bidrag i Ett Trykk, og fant bloggen din. Her var det mye fint!
Legger meg til som følger.
Ida.

Heidi sa...

Så flott kort!!!
Ha en super helg Kristin :))

Kreativelena sa...

Så utrolig flott, dette er en ide jeg skal prøve meg på :-)

Nina sa...

skjonte ikke helt jeg, kan du vise litt marmere hvor du scorer og hvor du kutter og slikt??

ellers lager du super mye flott, jeg har lagt meg til som folger og haper du kanskje gjor det samme hos meg samta t jeg seff skal legge igjen litt komentarer, kan jo ikke be andre om a komentere om jeg ikke gjor det samme selv.

provde a komentere pa det kortet med 2 uglene pa treet men det funket ikke, jeg lurte pa om jeg kunne fa bytte til meg noen trykk av det..... varsasnill.

klem fra nina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin