søndag 8. august 2010

Kort på 1-2-3

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no.

Et kort trenger absolutt ikke være tidkrevende å lage, med noen fine stempler, litt farger til å fargelegge og noen blomster er alt man trenger. Dette kortet ble laget på 1-2-3, men ble allikevel dekorativt.
Stemplene som er brukt på kortet er fra Magnolia. Det er to stempler satt sammen til ett motiv, bakgrunsstempel og jenta. Dersom man ikke har bakgrunnsstempel kan man selv tegne en enkel bakgrunn dersom man ønsker det.

Stempelmotivet er malt med Distress refiller i ulike farger. Fordelen med Distress-fargene, er at de er lette å blande sammen og få i duse farger. For å gi ekstra effekt på motivet, har jeg lagt glitterlim på noen av kantene på motivet.


For å gjøre kortet skikkelig sommerlig, har jeg bruke noen av Primas elegante og dekorative blomster. Som ekstra pynt har jeg brukt små sommerfugler aom er stanset ut fra en av bordpunchene til Martha Stewart.


Bokstavene er stanset ut fra et Sizzlitz-alfabet og limt på med flytende lim. Kanten på bakgrunnsarket har også fått glitterlim langs kanten.


Denne sommerfuglen var på et annet sommer-stempel jeg hadde liggende, men den passet ypperlig sammen med dette motivet. Man kan plutselig oppdage slike små detaljer fra andre stempler, som kan egne seg sammen med andre motiver man har.


Dette var altså et enkelt kort på 1-2-3. Selve fargeleggingen er det som tar mest tid, men øvelse gjør mester og en av fordelen med Distress er at man ikke alltid trenger å være så nøye. Det tok meg ca 30 minutter å lage dette kortet, tørkingen av stempelmotivet kom i tillegg.

Nå håper jeg at kanskje du har blitt inspirert til å lage et kort på 1-2-3 du også.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin