lørdag 6. november 2010

DT-bidrag for Papir i hjertet

Dette er noen av mine DT-bidrag for Papir i hjertet for november.

På de to øverste LO'ene her har jeg laget bakgrunnene fra bunnen av selv. De er laget ved hjelp av Glimmer Mist og alkoholblekk. Jeg klippet opp en vanlig gjennomsiktig plastpose, la, den flatt utover og sprayet masse alkoholblekk i ulike farger på den. Dusjet så på litt Glimmer Mist og la Bazzill-kartongen med fremsiden ned i blekket.  Passet på å dytte godt på kartongen slik at alle deler fikk blekk på seg. Kartongen fikk etterpå tørke før jeg scrappet på den. Kartongen ble heldekkende, men med veldig skarpe farger. Jeg valgte derfor å påføre et tynt lag med Gesso til slutt (når arket var tørt), for å få pastellaktige farger.  og stripene som synes er etter brettene som var på posen.



Dette bildet er fra den fantastiske fiskerlandsbyen Fiskardo på den greske øya Kefalonia.

Og dette er en nydelig pus vi så midt i sentrum i Fiskardo.

1 kommentar:

Silje sa...

Så mange flotte LOer! Og imponerende de to første bakgrunnene! Kjempeflott! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin