søndag 13. februar 2011

Kort med bruk av dies fra Marianne Design

Denne artikkelen er laget for "de kreative" på scrappin.no, artikkelen kan også leses her.

Det kommer stadig nye produsenter av dies på markedet. Marianne Design er en av dem, og diesene har jeg allerede falt pladask for. Jeg synes en av de store fordelen med Marianne Design er at diesene er litt større og at de har et helt spesielt særpreg. Jeg har vært så heldig at jeg har fått teste ut et sett med sirkeldie og tilbehør-dies. Sirkelen er såpass stor at den egner seg både på kort og på LO'er.


Jeg valgte å lage et kort denne gangen, i forbindelse med at en tidligere kollega nå går av med pensjon. Scallop-sirkelen er fra Marianne Design sin die. Den er i utgangspunktet hel også i midten, men jeg valgte å skjære ut en sirkel slik at den brune bakgrunnen ble mer synlig.

De brune swirlene er også stanset ut med Marianne Design sine dies. Disse swirlene egner seg godt i kombinasjonen med f.eks blomster. Denne gangen valgte jeg å lage blomsten selv. Blomsten er laget av kaffefilter som er farget med Glimmer Mist. I midten har jeg festet en perlebrad. Nede i hjørnet har jeg limt fast en kobberfarget metallpynt. Pynten ble klippet i to slik at jeg her har brukt en av halvdelene.

Den andre halvdelen av metallpynten har jeg limt i øverste hjørne. Jeg valgte også å sy fast sirkelen til den brune bakgrunnssirkelen. Bakgrunnssirkelen er forøvrig en kakeserviett farget med Glimmer Mist i fargen Suede.

Teksten på kortet er printet ut og derterrer svertet med stempelputer i brunfarger.

Kantene på kortet og noen av hjørnene er embosset med gullfarget UTEE for å få ennå mer effekt på kortet.

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Bare en ting å si om dette: Nyyydelig:-))

Unknown sa...

Fantastisk, Kristin! Dåner her jeg sitter! :)

Grethebella sa...

Utrolig flott.
Så mange ting du har gjort for å få dette kortet så lekkert.
De Marianne diesene er lekre, ønsker meg svirlene jeg og :)
Klem Grethe

Mette sa...

Nydelig og lekkert! Herlige farger og detaljer!

Ha en fin uke:)

Klem Mette

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin