tirsdag 26. juli 2011

Staffelikort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Staffelikort er utrolig lekkert synes jeg, men jeg har alltid synes at det har sett utrolig vanskelig ut. Men etter denne flotte artikkelen av Rannveig, våget jeg også å prøve meg på det.

Jeg har denne gangen valgt å bruke de kjempesøte motivene fra Prairie Fairy Designs på kortene mine. Noen av motivene er ferdig fargelagt, og de er kjempefine og enkle å bruke.

På dette kortet har jeg brukt en ferdig farget ramme og ferdig farget jente på kortet mitt. Kortet vises her sammenslått. Kortet er i størrelse 6*6.

Her vises kortet satt opp som et staffeli. Rammen stikker da opp over brettekanten.

Jenta er printet ut på vanlig kopipapir og deretter klippet ut. Jeg har tegnet med lys grå Copics-penn rundt motivet for å få litt skyggeeffekt. Motivet er deretter limt fast med 3d-limputer.

På rammen har jeg laget litt ekstra effekt ved å printe ut en ramme som er litt mindre enn rammen i bakgrunnen. Jeg har deretter klippet ut dekorhjørnene og limt de fast med 3d-limputer.

Inni kortet har jeg stanset ut en rosa-lilla bord og limt på mønsterpapiret. Ovalene er stanset ut med Spellbinder-dies. Den hvite ovalen er limt fast med 3d-limputer og er det som gjør at kortet kan stå oppreist.

Jeg har også laget et lite babykort. Dette kortet er i størrelse 4*4 og er noe enklere.

Her er kortet oppslått. Inni kortet har jeg laget et skrivefelt.

Motivet er printet ut på vanlig kopiark og deretter stanset ut med Spellbinder die. Mønsterarket bak er også stanset ut med en Spellbinder-die. Kantene er svertet med Distress-stempelpute i fargen Antique Linen og Brushed Corduroy.


Brillene på babyen har fått en hinne med Glossy Accent.

Skrivefeltet er laget med to ulike kartonger oppå hverandre. I hjørnene har jeg limt fast små halvperler. Disse gjør at kortet kan stå oppreist.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin