onsdag 5. oktober 2011

Julekort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Heartfelt Creations er produsent av stempler og Spellbinder dies som passer sammen. Jeg har vært heldig å få teste et sett med ornamenter.

Jeg synes disse stemplene og diesene var så dekorative i seg selv, at jeg har valgt å lage forholdvis enkle kort ut av dem.

På dette kortet har jeg stemplet stemplet med embossing-stempelpute og deretter embosset motivet med hvit embossing med glitter i.


Motivet er deretter stanset ut med en av diesene i settet.

Jeg har festet det utstansede motivet med 3d-limputer for at kortet ikke skal bli så flatt.

Dette kortet er i samme stil som et over, men med blåtoner istedenfor. Motivet er også her stemplet med embossing-stempelpute og deretter embosset motivet med hvit embossing med glitter i.

Dessverre ble noen embossing-korn liggende igjen på kartongen rundt selve motivet. Men akkurat på dette motivet her, synes jeg faktisk ikke det gjorde så mye.

Teksten er stemplet på den hvite kartongen. Jeg har farget med blå tusj inni deler av teksten der hvor bokstavene hadde små ”hull”.

Til slutt valgte jeg å lage et litt mer pyntet kort, siden disse motivene kan egne seg fint til det også. På dette kortet har jeg brukt to ulike størrelser av motivet.

Jeg har her stemplet med embossing-stempelpute og deretter embosset motivet med rød embossing med glitter i. Etter utstansing er alle kantene svertet med stempelpute.

Her er det lille motivet. Har limt det fast øverst til høyre.

Denne pebblesen er selvlaget. Pebblesen er laget av en egen tekst. Jeg har laget en egen freebie med bl.a denne teksten. Freebien kan lastes ned her. På denne teksten har jeg limt på en epoxy-sticker med glitter i. Disse stickersene som har glitter egner seg godt til juletema synes jeg.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin