tirsdag 29. november 2011

Jeg har møtt Frid Ingulstad

Modum bibliotek hadde i går forfatterbesøk av Frid Ingulstad. Jeg hadde selvsagt sikret meg billetter, sammen med min mor. Desverre var det utrolig få som møtte opp, men for oss som var det var det bare ekstra hyggelig. Vi fikk et nært, personlig og inspirerende foredrag om hennes bøker, bakgrunnen for det hun skriver og ikke minst historier hun selv har blitt fortalt og som hun bruker i bøkene sine.

Jeg har lest masse, masse av Frid Ingulstad og har enormt mange av både bøkene hennes og seriene hennes. Det hele startet for meg med den fantastiske serien Kongsdøtrene, som jeg har lest flere ganger. Etter denne leste jeg alt jeg kom over av henne. Jeg skal innrømme at jeg med årene har sluttet å lese seriene hun har gående, men det er fordi jeg synes de ble for lange rett og slett. Men hun skriver godt og det er imponerende å høre om hvilken research hun gjør rundt alt hun skriver om. Hun sier at alt skal være 100% historisk korrekt!

Jeg er veldig glad jeg fikk med meg hennes 1 times lange foredrag i går. Hun er ei utrolig sprek dame, med masse kunnskap og ikke minst en enormt god fortellerkunst!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin