lørdag 11. august 2012

Julebilde

Dette veggbildet er laget for "De kreative" på scrapping.no, det kan også sees her. Bildet leveres også til Papirplaneten sin august-utfordring knyttet til juletema (frist 25.aug)

Selvom det er en stund til jul ennå, er det koselig å pusle med julerelaterte saker. Jeg har derfor laget et julebilde som jeg allerede gleder meg til å kunne henge opp i desember. På julebildet har jeg brukt en hus-die fra Marianne Design. Denne hus-diesen er utrolig flott og effektfull. Litt lenger ned i artikkelen vil jeg presentere hvordan jeg har stanset ut og satt sammen selve huset. 

Bildet jeg har laget er i størrelse 33*21 og det er laget på en papplate. Bakgrunnen ble først grunnet med Snow Paint fra Panduro. Dette fikk tørke før jeg jobbet videre med det og la på ulike lag med papir og pynt.


Her er huset, som er stanset ut med en die fra Marianne Design. Huset er i utgangspunktet helt flatt og stanses ut som en hel die cut. Jeg ønsket å skape litt dybde i huset, og jeg har derfor stanset det ut flere ganger, embosset det, klippet ut deler og limt alt sammen sammen tilslutt. For å få litt 3D-effekt har jeg limt det sammen med 3D-limputer. Huset er stanset ut i fargene rød, hvit og brun og jeg har brukt deler av de ulike fargene når jeg har limt alt sammen.


Her ser man at huset har litt dybde og flere lag.

På taket og mønene har jeg malt med Snow Paint fra Panduro for å gjøre huset ennå mer vinterlig og julete.


Jeg har også lagt på snø i vinduene for å gjøre det hele mer ekte. I det ene vinduet titter detogså ei jente frem.

I det andre vinduet ser man deler av juletreet som befinner seg inni huset.


Julenissegutten er fra et Magnolia-stempel. Det er stemplet på Copics-papir og fargelagt med Copics-tusjer. Jeg har brukt følgende farger:
Hud: E0000, E000, E00, E11, R02, R20
Klær: R24, R27, R29, R39, Blender
Sko og vott: N2, N4, N6, N8, N10, Blender
Hår: E44, E47, E37 

Motivet er klippet ut og limt fast med Pup Up Glue Dots.

Trærne er også stempel fra Magnolia. De er fargelagt med Copics, klippet ut, malt med Snow Paint og deretter limt fast. På trærne har jeg brukt fargene G20, G24 og G28.


Himmelen er farget med Glimmer Mist og Dylusions-spray. Jeg har sprayet på en tørr klut og deretter svertet bakgrunnen ved å dytte fargen fra kluten på bakgrunnen. Jeg kunne dermed styre selv hvor mye farge jeg ville ha.


Snødynene er malt med Snow Paint. Jeg har klippet ut snøen fra akvarellark og deretter malt dem. Kantene fikk en svak hinne med glitterlim og ble deretter svertet med beige stempelpute.

Jeg har valgt å lage et veldig enkelt oppheng på bildet. Jeg har rett og slett stanset ut to små hull og tredd en grov hyssing gjennom dem. Hyssigen er knyttet i en litt røff sløyfe og ble et enkel og julete oppheng.





LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin