tirsdag 21. august 2012

Julekort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her. Kortene leveres også til Papirplaneten sin jule-utfordring (frist 25.august).

Marianne Design har et imponerende bredt spekter av produkter, og jeg har denne gangen laget julekort med dies og vintage-bilder fra utvalget deres. Kortene er forholdvis enklte og uten for mye pynt, sånn at bildene og de utstansede cutsene kommer til sin rett.

På dette kortet har jeg brukt et vintagebilde fra Marianne Design. Det er stanset ut med en sirkeldie, og en scallop sirkel under. Teksten er die cuts stanset ut med en tekst-die fra Marianne Design.

Teksten er rett og slett stanset ut og limt på med flytende lim.


Motivet er utrolig søtt og koselig synes jeg. Jeg har hatt på litt InkaGold sølvfarget malingspasta langs kantene for å gi det litt mer effekt.


På dette kortet har jeg brukt ”restene” fra utstansingen av teksten på kortet over. Det er lett å glemme at det som er igjen etter en utstansing også fint kan brukes og at det gir en annen type effekt og bruke utstansingen på denne måten. Jeg har limt det hvite arket oppå et rødt ark for å få frem teksten godt.


Teksten blir altså liggende under den hvite matten på toppen.


Dette kortet er laget veldig enkelt, men motivet kommer skikkelig til sin rett. På dette kortet har jeg brukt mønsterpapir, vintage-bilde og tekst-die fra Marianne Design. Bak motivet har jeg pyntet opp med en hvit kakeserviett.




Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin