fredag 27. desember 2013

Topp 10 fra 2013

Jeg har de siste årene laget meg Topp 10-lister over ting jeg har laget gjennom året som har gått. Det har blitt en hyggelig tradisjon og det er veldig morsomt å kikke gjennom det man har laget. Det er selvsagt alltid vanskelig å plukke ut bare 10 ting, for ofte er det jo slik at det man laget betyr en del for en selv uansett. Jeg har iallfall klart å lage listen min nå, og den inneholder kun 10 ting fra hele 2013. Listen består av alt fra LOer, til lykter og kort.
 
 
Lyslykt
Denne lyslykten ble jeg fort veldig glad i. Den var enkel å lage, men ble utrolig dekorativ synes jeg. Jeg liker veldig godt effekten die cutsene jeg har limt fast på bakgrunnen gir, og lykten tennes titt og ofte hjemme hos oss. Denne lykten fikk meg også til å lage flere andre varianter gjennom 2013.

Babykort
Dette babykortet lagde jeg tidlig på året. Jeg synes selv at jeg har vært litt vågal med selve fargene, men jeg synes det ble en utrolig kul og tøff effekt med rosa og turkis sammen. De hvite elementene synes jeg gjør dette til et søtt babykort allikevel.


Julekort
Noen ganger lager jeg kort jeg av en eller annen grunn liker ekstra godt selv. Dette er et slikt kort. Jeg lekte meg med noen av nye stemplene til Kreativ Hobby og endte opp med et skikkelig julete kort. Det er noe med fargene sammen, motivet og alt det røde som gjør at jeg likte dette kortet ekstra godt selv. Kortet skulle sendes avgårde som julekort i år, men av en eller annen grunn klarte jeg ikke å sende det fra meg riktig ennå....

LO med olabukse-bakgrunn
Denne LOen er jeg så utrolig glad jeg omsider fikk laget. Jeg har hatt denne olabukse-resten liggende i flere år og har hatt planer om å lage en LO med den som bakgrunn. Når jeg skulle scrappe dette bildet av vår nevø Henrik, dukket olabuksen opp og var helt perfekt som bakgrunn. Jeg koste meg veldig med å lage denne LOen og er fornøyd med det røffe utseende bakgrunnen gav.

Julelykt
Jeg måtte ha med ennå en lyslykt i listen min. Denne lykten er laget med stempler fra Kreativ Hobby. Den var utrolig enkel å lage, men jeg synes den ble skikkelig julete og dekorativ. Lykten har vært i bruk hver dag denne julen og blir like hyggelig å dra frem også neste år.

Bilkort
Dette kortet er forholdvis ulikt mye av det jeg pleier å lage, og derfor har jeg også valgt det ut her. På dette kortet bestemte jeg meg for å leke litt med teknikker, farger og oppsett.  Jeg synes effekten med bakgrunnen ble veldig stilig, samtidig som motivet også matcher både i farger og stil. Jeg håper jeg i 2014 tør å leke meg videre med teknikker og farger!

Posekort
Jeg har laget en god del posekort i 2013, og dette er det jeg hadde lyst til å trekke frem. Kortet er veldig enkelt i stil og pynt, men det er noe med fargene og fargekombinasjonen som gjør at jeg ble ekstra fornøyd med dette kortet. Det lekre motivet synes jeg virkelig kommer til sin rett her!

Staffeli julekort
Det er ingen hemmelighet at jeg er julete av meg og jeg liker derfor ekstra godt å holde på med juleprosjekter. Dette staffelikortet var et av mine bidrag til KOM-konkurransen på scrapping.no høsten 2013. Jeg slet skikkelig med denne oppgaven og endre tilslutt opp med dette kortet her. Kortet ble laget i hui og hast for å bli ferdig til oppgavens innleveringsfrist, men resultatet ble jeg veldig fornøyd med selv. Jeg synes det ble skikkelig julete og koselig og det har stått til pynt i en av hyllene våre gjennom hele jula.

LO av Timmy
Det er ikke så ofte jeg scrapper pusene våre lenger, men jeg hadde lyst til å lage en LO med bilde av Timmy. Denne LOen ble til ved at jeg bestemte meg for å bruke rammen rundt og så finne pynt og bilde som passet til det. Jeg elsker rammen og er glad jeg omsider fikk brukt den (har hatt den liggende lenge). Jeg synes LOen ble fin med duse farger som matcher bildet godt. Også er jo Timmy en utrolig vakker pus da!

Hønevin - dekorerte vinflasker
I forbindelse med litt førjulsscrap, dekorerte jeg to vinflasker som de to fantastiske arrangørene av Hønetreffene fikk. Jeg storkoste meg med å lage disse flaskene. De ble kanskje ikke så avanserte, men man får det nesten ikke mer personlig. Det er garantert ikke siste gangen jeg lager personlige og dekorerte vinflasker, for dette var gøy å lage og utrolig hyggelig å gi bort.


Dette var altså min Topp 10 fra 2013. Jeg håper du har funnet litt inspirasjon her og jeg håper du deler din liste også. Ekstra hyggelig er det om du legger igjen en kommentar i dette innlegget og nevner hvilket av mine bidrag du liker best.

Da vil jeg til slutt ønske alle mine lesere et riktig godt nytt og kreativt år!


15 kommentarer:

Tone K. sa...

Oi..her var det mye flott Kristin :) Masse inspirasjon :)
Jeg synes det er vanskelig å plukke bare en favoritt her altså...Jeg digger nemlig både babykort, bilkort og posekortet ditt....såååå herlige :) Og den morsomste er jo Hønevinen da....knallfin :)
Gleder meg til å følge deg i 2014 også.
Takk for inspirasjon i året som har gått. Jeg ønsker deg en fortsatt god jul og et riktig Godt Nytt År ! :)
klem

Mai-Britt sa...

For en variation! Herligt! Du laver så meget fint, og dette med en favorit er altså svært. Jeg holder nok en knap på lyslygten med rød skrift og matchende lys - virkelig lækkert! Godt nyt scrappe-år til dig:-)

Filharmonica sa...

Så utrolig mye flott du har laget i 2013 Kristin! Jeg falt pladask for vinflaskene du hadde laget til Hønetreffet, de var bare herlige :-) Tusen takk for masse flott inspirasjon i 2013 og gleder meg til å se hva du kommer opp med i 2014! Riktig godt nytt år :-)

Aquarell sa...

Kjempemasse flott her!
Min favoritt må være dongeri LOen, den var kjempekul! Smart gjenbruk av en gammel bukse... ;)

Marianne/skorpionen sa...

Utrolig masse flott her Kristin!!
Vanskelig å plukke bare et prosjekt men jeg må si at jeg falt utrolig for det baby-kortet i turkis og rosa!
Ønsker deg et flott og kreativt nytt år!
klem

Kari sa...

Så mye fint du har laget i 2013, Kristin!
Om jeg også skal velge meg et par favoritter
blir det LOen med dongeribakgrunn og
det rosa og turkise babykortet.

Nyttårsklem fra Kari

Ann Kristin sa...

Du har laget virkelig mye flott i år Kristin! Takk for all inspirasjon du gir! Gleder meg til å se alt du kommer til å trylle frem i løpet av 2014! Fortsatt god romjul og jeg ønsker deg ett godt nytt kreativt år!

Kreativelena sa...

Her var det mye flott. Liker at du er så variert i stilen din.Og kjenner jeg brant litt ekstra for bilkortet. Herlige farger og oppsett.

Anne Lise sa...

Så mye nydelig du har laget!

MereteN sa...

Så mye fint du har laget, masse inspirasjon å hente.
Riktig godt kreativt nytt år.

Elizabeth sa...

Du lager så utrolig mye flott, Kristin. Kan ikke ha vært lett å bare plukke ut noen få ting. Men en fryd for øyet er det iallefall. Likte serlig godt hønevinen, det er ikke mange som kan skryte av å ha designet vinetiketter! Kjempegøy! Håper du har hatt en fin jul. Ønsker deg et godt og kreativt år i 2014. God klem fra Elizabeth

Monica Mortensen sa...

Variasjonen i denne listen, gjør den ekstra spennende. Du har laget så sinnsykt mye fint i år, alltid inspirasjon og hente. De lyslyktene har jeg lyst til å prøve meg på i 2014, utrolig fine <3

Ønsker deg et godt nytt år med mange sprell :)

May Grethe sa...

Så variert og leken Topp 10 liste, liker at du har laget listen med utgangspunkt i absolutt alt du har laget av både prosjekter, Lo'er og kort :)

Klarer ikke plukke bare en favoritt, for både julekortet du ikke klarer å gi ifra deg og LO'en med Ola-bukse-bakgrunn likte jeg ekstra ekstra godt

Klem fra May Grethe - Gruttegratt

Stine sa...

Her var det masse flott! For en herlig inspirerende og variert liste!

Jeg gleder meg til å følge deg videre i 2014 :-)

Klem fra Stine :-)

Arnlaug sa...

Wow, så masse flott! Gøy med så masse variasjon og:-) dei lyktene var nydelige!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin