torsdag 27. februar 2014

Det enkleste kan være det beste

Dette kortet er laget for Team Scrapping på scrapping.no, det kan også sees her.


Jeg pleier alltid å stæsje kortene mine masse når jeg først laget kort. Jeg overlesser dem med blomster, bånd og andre små-detaljer. Jeg synes det kan være gøy å utfordre meg selv litt innimellom, og jeg valgte meg ut en skisse jeg skulle bruke for å lage et kort som ikke er så typisk meg. Skissen er hentet fra PageMaps og er en forholdvis enkel skisse.

Jeg har valgt å følge skissen veldig nøye, siden dette skulle være et kort helt annerledes enn hva jeg pleier å lage. Ved planleggingen av et slikt enkelt kort, blir fargevalg, valg av papir og valg av motiv utrolig viktig. Jeg brukte derfor litt tid på å finne fargekombinasjonen jeg ønsket å bruke. Slik ble kortet.

Motivet er fra Penny Black og jeg har fargelagt det med Copics. Såpass enkle kort kan fort bli litt flate og kjedelige, og jeg har derfor stanset ut flere sirkel-matter under motivet. Alle mattene er limt oppå hverandre med 3D limputer fra Glue Dots for å få ekstra effekt og dybde i kortet.

Jeg har også pyntet med knapper med trådbiter. I tillegg har jeg streket opp alle kantene på alle ark med sort tusj, slik at kortet skulle bli mer markant og ikke alle farger bare gli over i hverandre.

Jeg er godt fornøyd med å ha laget noe som er veldig utypisk for meg og jeg har faktisk nå innsett at det enkleste faktisk kan være det beste...

1 kommentar:

Linda sa...

Flott kort. Gøy å utfordre seg selv innimellom :)
Linda

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin