lørdag 26. juli 2014

Heklet sau og uro

Jeg har hekledilla om dagen og det er ekstra gøy når man har et mål med heklingen. Vi venter jo en gutt om veldig få dager, og siste prosjektet mitt var noen søte sauer som jeg skulle lage uro av.

Oppskriften på sauene har jeg kjøpt hos Babyzonen på Epla, oppskriften finnes her. Oppskriften er veldig enkel og sauene var overraskende lett å lage. Og det beste av alt: de var utrolig morsomme å hekle.

Jeg har laget sauene i ulike farger. Som øyne har jeg sydd fast små perler.

Her er uroen helt ferdig. Jeg trengte 5 sauer til denne. Jeg har festet sauene fast med hvit HugSnug-bånd, men her kunne jeg jo gjort det mer avansert om jeg ville. Selve uro-opphenget/stativet har jeg kjøpt på ebay, det er et slikt som dette.




3 kommentarer:

Unknown sa...

Så hyggelig at du likte oppskriften fra meg og det gleder meg at du syns den var enkel. Sauene ser nok mer avansert ut en de virkelig er.

Takk for at du linket til meg også - kjempe toppers.

Lykke til med baby og uro underholdning, nevøen min har en slik sau - litt større variant og han studerer denne veldig inngående, hehe.

God helg til deg og dine.

Monica.

Hege sa...

Så herlig uro du har laget :-)

Anne-Eddie sa...

Kjempefin!! Her kan den lille "telle" sauer av hjertens lyst, når den tid kommer! Masser av lykke til!! Klem fra Anne-Eddie ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin