tirsdag 27. januar 2015

Baby-sider trenger ikke være sukkersøte

Denne artikkelen er skrevet for Scrappelyst, den kan også lese her.
 
Etter å ha blitt mamma i august, er det naturlig at sønnen vår har blitt mitt nye motiv på LOene jeg lager. Som sikkert mange andre, har jeg ubevisst hatt en tanke om at baby-bilder matcher godt sammen med duse, sukkersøte farger. Og de gjør jo selvsagt det, men hvordan passer sarte babybilder sammen med mer røffe farger som ikke er typiske baby-farger? Her skal jeg vise deg noen eksempler på hvordan man kan røffe opp LOer med babybilder på og allikevel gjøre de til skikkelige baby-LOer.
 
 
På denne LOen har jeg brukt et utrolig flott mønsterark fra Papirdesign. Arket har en ganske knall farge, men jeg synes det allikevel egner seg sammen med et sart sove-bilde. For å gjøre LOen mer baby-preget, har jeg passet på å pynte opp med baby-elementer slik som chipboard og tre-pynt fra Wycinanka.
 

 
De små blomster-swirlene er fra Wycinanka og gjør LOen mer baby-pregt. For å røffe de litt opp, har jeg farget de sorte. Tre-pynten er også fra Wycinanka .

Chipboarden på siden av LOen er også fra Wycinanka. Under den har jeg pyntet med baby-ark fra Papirdesign.  

Teksten er fra Wycinanka. Jeg har her kombinert to ulike tekster: My sweet Valentine (klippet bort Valentine) og Little Prince.

Bakgrunnen er røffet opp litt ved hjelp av to sjablonger fra Wycinanka: en med blad-swirls og "Summer at the seaside". Vimplene på siden avbildet er washi-tape jeg har festet på kamp. Et slikt element gjør siden også mer sart og baby-preget.

Dottene inne i sirkelen er fra et stempel fra Wycinanka.

Her er en annen røff baby-LO med bilder fra hjemreisen fra sykehuset. På LOen har jeg brukt ark fra 7 Dots Studio og serien Destination Unknown. Bokstavene og chipboard-pynten er fra Wycinanka.


Bokstavene jeg har brukt er fra et sett med bokstaver. Og det beste av alt er at det er med æ, ø og å!

På bakgrunnen har jeg stemplet her og der med kaffesøl-stemplet jeg selv har designet.

Stjernen er fra et drodle-sett fra Wycinanka.

Fotoapparatet er fra samme settet.

Hjørnene har jeg satt sammen til å bli en pil.

Jeg håper disse to LOene var gode eksempler på hvordan man kan lage baby-LOer litt mer røffe, men at det samtidig blir et baby-preg på dem. Det er iallfall utrolig gøy å røffe opp sidene litt slik at albumet ikke blir fullt av sukkersøte baby-sider!


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin