torsdag 26. januar 2023

Gjenbruk av klestags

  Jeg har fått dilla på å dekorere tags som henger på nye klesplagg. En del av disse dagene er nesten i tykk papp, og tåler litt skikkelig behandling med maling og lim. Disse tagsene hang på klær fra Name it og var ypperlig i størrelse og fasong.


På denne tagsen er bakgrunnen faktisk også gjenbruk. Det er nemlig klippet ut av et stofftrekk som var utenpå et nytt sett med sengetøy jeg kjøpte. Jeg limte det fast med masse lim, lot det tørke og klippet deretter til kantene. Jeg har pyntet med matchende blomster og bånd. Teksten er klistremerke fra Papirdesign. Bladene er stanset ut av die fra Papirdesign.


Denne tagen er nesten en kopi av den forrige, og jeg har også her brukt det samme stoffet på bakgrunnen. Bladene, teksten og halvperlene er fra Papirdesign.



På denne tagen har jeg lekt meg mer med maling og farger. Bakgrunnen er laget ved å dra ulike farger utover med en tykk bit papp- Jeg lot dette tørke, før jeg pyntet tagen. Sirkelen og stjerne-sirklene er stanset ut av dies fra Papirdesign.

På denne har jeg brukt samme teknikken med å dra malinger utover. Jeg har også brukt akrylmousse og en stencil til å lage mer effekt på bakgrunnen. De små sirklene og firkantene på bakgrunnen er laget ved å dyppe en liten kork og en firkantet kloss i maling, og stemple på bakgrunnen. Sirklene og sirklene med stjerner i, er stanset ut av dies fra Papirdesign. De oransje sirklene er malt med en gammel oransj neglelakk.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin