lørdag 9. juli 2011

Bursdagskort

Dette kortet er laget for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Marianne Design har lekre embossing-foldere i sitt sortiment. Disse folderene fungerer i de fleste stansemaskiner. Disse embossing-folderene gir kjempeflotte og enkle bakgrunner. På dette bursdagskortet har jeg brukt en slik embossing-folder med rose-motiv. Jeg har embosset et vanlig kartong-ark. Etterpå har jeg brukt en fil og slipt ned rosene slik at disse ble hvite. Dette er en kjempeflott og enkel teknikk som kan brukes på all kartong som er hvit i midten. Embossing-folderen jeg har brukt på dette kortet stanser i tillegg ut i de små hjertene i samme slengen. Alle kantene på kortet er svertet med Cat's Eye stempelpute i fargen Chestnut Roan.

For å lage kortet litt anderledes har jeg valgt å sette det sammen av to løse deler, og en off-white kartong-bit som holder det hele sammen. På den måten synes den mørk rosa fargen gjennom hjertene, samtidig som den samme kartongen er innsiden av kortet.

Her synes rosene god og den slipte effekten gjør at rosene synes bedre og får et vintage-preg. Motivet er fra Magnolia og er fargelagt med Copics.

1 kommentar:

Renate sa...

Nyyydelig kort Kristin og så flott effekt det ble med den mørke kartongen gjennom hjertene!
Lekkert fargelagt er det også.

Klem Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin