søndag 30. oktober 2011

De kreatives favoritter 8

"De kreative" på scrapping.no, har en fast"spalte" med sine favorittprodukter. Runde nr 6 er publisert. Alle favorittene kan sees her.

Det er en ting jeg er 100% avhengig av og bruker hver eneste gang jeg scrapper: embossingpistolen min. Den fungerer naturligvis veldig godt til tradisjonell embossing, men den er også et fantastisk verktøy for å gjøre tørkeprosesser av f.eks maling, blekk osv kortere. Jeg bruker den på så og si alt og slipper unna med kun massevis av “dødtid” som ellers ville gått på å vente på å få ting tørt.

Her har jeg splættet små dråper med Glimmer Mist og tørket dem i løpet av noen sekunder med embossingpistolen.

Her har jeg stemplet Gesso på bakgrunnsrket og deretter tørket det med pistolen. Bare pass på å ikke ha varmen for nære malinge, for da vil den boble.

Den kan også fint brukes til å smelte plast eller gi plasten ujevnheter. En røff og stilig effekt synes jeg.

Her har jeg brukt vanlig embossing-pulver og embosset ved hjelp av pistolen.

Og til slutt et av mine favoritt-bruksområder. Sirkelmetallen bak pebblesen er farget med alkoholblekk. Jeg har brukt pistolen for å tørke blekket fast i metallet. Dersom dette skulle tørket naturlig ville det tatt kjempelang tid før alt var skikkelig tørt. med pistolen ble det tørt på 30 sekunder.




Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin