onsdag 22. februar 2012

Keep calm - AJ

Denne siden er laget for "De kreative" på scrapping.no, artikkelen kan også sees her.

Art Journal er en utrolig spennende, befriende og kreativ måte å leke seg med teknikker, farger og stil på.  Jeg har denne gangen laget en side i A5-format som består av mange lag med maling, papir og farger. På siden min har jeg brukt noen kjempekule digitale elementer fra Onecrabapple. I tillegg har jeg latt meg inspirere av bildet for Scrap That Art for februar.

Selve motivet er forstørret, printet ut og deretter klippet ut. Jeg har limt det fast til bakgrunnen med Multi Medium.

Bokstavene er forstørret, printet ut, klippet ut og limt fast etterpå.

Det lile fugleburet er printet ut, klippet ut og limt fast. Kanten rundt selve siden er tegnet på med Copics-tusjer. Den røde fargen jeg har brukt er C59.

Hjertene er malt på ved hjelp av en liten sjablong. Har brukt Gesso for å male dem.

Bakgrunnen er altså laget med flere lag av papir. Jeg har først påført en malt serviett, deretter Gesso, så Glimmer Mist, så Lumiere shimmer-maling, deretter Gesso og til slutt tegnet med litt tusj og tonet det ned med Blending Solution. Sirklene er tegnet med Copics-tusj og ”hvisket” bort med alkoholveske for å ikke få så skarpe kanter.

På noen av sidene har jeg hatt på Lumiere-maling med bobleplast.


1 kommentar:

Anne Bente sa...

Du lager utrolig kule AJ sider. Kjenner det kribler litt i meg også... har aldri laget dette før men ser at det kanskje er noe jeg må prøve jeg også.. :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin