fredag 6. juli 2012

Babykort

Dette kortet er laget for "De kreative" på scrapping.no, artikkelen kan også leses her.

Jeg har laget et babykort hvor jeg bl.a. har brukt dies fra Leane Creatief. Disse diesene er av en skikkelig god kvalitet, som er veldig enkle å stanse ut. Jeg brukte min Epic Six til å stanse ut, og det ble helt perfekt på første forsøk. På dette kortet har jeg brukt dies fra to ulike sett. Den ene er en rammedie med blader på hver av endene, mens den andre er en frittstående bla-die som finnes på et rose-sett de har. Denne blad-diesen passer oppå rammen, og settene med dies kan dermed kombineres. I tillegg til diesse diesen har jeg brukt en punch som selges hos Scrapomania. Denne punchen er utrolig lekkert og ser ut som små bannere eller flagg. Punchen hører til et sett hvor man også kan ha epoxy-stickers oppå, men jeg har denne gangen valgt å bare stanse ut uten å feste noe oppå dem.

Kortet er laget i størrelse 6*6. Kortet er også laget til Scrap That Sketch for juni.

Rammen rundt motivet er stanset ut med en die fra Lenae Creatief. Jeg har stanset ut selve bilder med en av diesene i samme settet. Denne er en mindre versjon, men har samme form og passer derfor perfekt inni rammen.


Jeg har stanset ut noen blader i hvitt med en die fra et annet sett enn ramme-settet. Diesen stanser kun ut kantene og die-cuten passer perfekt oppå bladene i rammen. Jeg har limt dem fast innerst, slik at de ikke ligger helt fast til blader unner. Dette gir en ekstra effekt og kortet blir ikke så ”flatt”.


På toppen av kortet har jeg punchet ut to små note-bannere med punchen som selges hos Scrapomania. Jeg har svertet kantene før de er limt fast. På den ene har jeg brukt 3D-limputer fra Glue Dots slik at den står litt mer opp.


Jeg har pyntet med både blomster og charms på kortet. Skjeer er en charm jeg har limt fast flytende lim.


Kort blir alltid ekstra personlig når det er navn på de, og jeg har laget små bokstaver jeg har stanset ut med punch. Sirklene er svertet langs kantene før de er limt fast.

  
Kortet har jeg dekorert veldig enkelt inni. Jeg har kun lagt matter i ulike farger. Kantene på den hvite matten er svertet langs kantene og deretter stemplet med et grunge-stempel  fra Kreativ Hobby.

Jeg har stemplet med stemplet i to ulike farger for å gi det hele litt ekstra effekt.















3 kommentarer:

Elizabeth sa...

Nydelig kort, Kristin! Så mange lekre detaljer. Den skjea var flott! Klem, Elizabeth

ThereseM sa...

Et helt nydelig kort. Likte spesielt skjeen og de fine runde bokstavene. Veldig fin størrelse på dem.
Ønsker deg en fin helg.
Klem, Therese.

Marit sa...

Spennende dies..også så søtt og detaljrikt. Enda en gang viser du at du en utrolig allsidighet kristin...Jeg er imponert

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin