lørdag 15. juni 2013

Prima stempelputer

Denne omtalen av Prima sine stempelputer kan også sees her.
 
Prima kom for en god stund tilbake med en helt ny kolleksjon med stempelputer, designet av Ingvild Bolme. Disse stempelputene kommer i mange ulike farger og har gode og varierte bruksområder. I denne artikkelen vil jeg fortelle litt om hva jeg liker spesielt godt med stempelputene, samt vise frem noen bruksområder.

Her er fargene som stempelputene kommer i, og som man ser er det et bredt ut valg.

Jeg har skaffet meg et lite utvalg av ulike farger.

Man finner fort sine favorittputer. Av mine favorittfarger vil jeg nevne Worn Jeans, Dark Bark, Dry Sand, Vintage Pink, Tin Can og Dark Rust.

Stempelputene har et godt håndtak å holde i. Håndtaket er plastbelagt og gjør at man kan holde stempelputen stødig og godt når man skal jobbe med den.

Stempelputen har en akkurat passe tykk skumgummikant med stempelsverte. Denne er myk og god og jobbe med. Jeg har dessverre opplevd at limet mellom håndtaket og stempelputen har løsnet, men dette er lett å lime fast igjen selv med flytende lim.

Bruksområdene til disse stempelputene er mange, og som med alt annet er det bare fantasien som setter begrensninger. De er f.eks flotte å sverte kanter med, de kan brukes til å farge papir, chipboard eller andre ting, eller de kan brukes til å sverte stempler før stempling. Jeg vil vise frem noen bilder av mulige bruksområder.


Her har jeg brukt en lys blå stempelpute til å farge en chipboard. Chipboarden var brun i utgangspunktet. Som mans er dekker Prima-putene veldig bra. Siden det er forholdsvis mye farge på putene når man kjøper dem, er det lett å få gode resultater uten å måtte jobbe altfor masse for det. Etterpå har jeg stemplet med et skrible-stempel for å få effekten oppå chipboarden. Jeg har brukt brun stempelpute til dette.

Her har jeg først svertet kantene med grå Prima-pute og deretter stemplet swirler med et stempel. Har brukt Primas stempelputer til dette.


Denne tagen er laget av Katrineev, og viser godt hvor lekkert fargene kommer frem selv om man f.eks stempler på en brun tag. Fargene på stempelputene er klare i fargen og gir et god fargeresultat ved stempling.

Jeg har virkelig fått meg en ny favoritt når det gjelder stempelputer og det er uten tvil Prima-sine. Prisen for herligheten er rundt 20 kr per stk i norske nettbutikker. Jeg kan anbefale deg å teste dem, du vil neppe angre!

1 kommentar:

Aquarell sa...

Bruker også disse mye, en absolutt favoritt. :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin