torsdag 5. september 2013

Enkle og dekorative julekort

Disse kortene er laget for Kreativ Hobby, de kan også sees her.

Man trenger ikke lage så avanserte kort for at den skal være dekorative. Jeg har laget to veldig enkle og dekorative julekort, for å vise hvordan man kan få et dekorativt resultat uten altfor mye jobb og for mye pynt.

På kortene har jeg brukt tekststemplene "God jul og godt nytt år - 1 linje" og "Juletid".

Kortene er laget med en enkel matte i kraft-kartong som bakgrunn. På matten har jeg stemplet på teksten. Jeg har deretter limt fast en flettet julekurv. Julekurven har jeg stanset ut av en die, men disse julekurvene kan man jo fint klippe ut og brette selv også slik iallfall jeg gjorde mye av i barndommen. Langs kantene av matten har jeg tegnet med sort tusj for å ramme inn kortet litt. På hjørnene har jeg brukt en kantpunch, men man kan fint la kantene være rette også.

Vips, så var kortet fiks ferdig.


Jeg har gjort akkurat det samme med dette kortet, men her har jeg brukt en mindre kurv.
Jeg håper kortene var inspirerende og et godt eksempel på hvor enkelt man kan lage julekort og allikevel få de skikkelig julete og dekorative.

2 kommentarer:

Tone K. sa...

Ja, det enkle er ofte det beste. Kjempesøte og lekre var de :)

Ønsker deg en fin dag :)
klem

Anne-Eddie sa...

Kjempefine kort, vakkert, sjøl om det er "enkelt"- som du sier!! Klem fra Anne-Eddie ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin