torsdag 5. desember 2013

4 kort på 15 min

Disse kortene er laget for Team Scrapping på scrapping.no, de kan ogaå sees her.

Midt i årets julekortskriving så jeg at jeg trengte flere julekort. Nå, i julestria, har jeg dessverre ikke så mye tid til å lage kort som ellers i året. Jeg har derfor laget noen hurtig-kort. Disse 4 kortene tok det med 15 minutter å lage.

De tre første kortene er minikort i størrelse 4*4. Fordelen med slike kort er at man kan få brukt restepapir, man trenger ikke å pynte de så mye og de går kjapt å lage. På alle disse kortene har jeg brukt snøkrystall og en pebble-tekst som pynt. Tekstene har jeg også liggende som freebies i min blogg, slik at du selv kan benytte dem om du ønsker det.
Til alle kortene har jeg brukt kun ett 12*12-ark til selve kortet. Man kan dermed få minst 4 kort ut av ett ark om man lager de i mindre størrelser.






Det siste kortet er 6*4-format, siden dette var siste delen av bakgrunnskartongen jeg hadde igjen. På dettet kortet har jeg også brukt restepapir. Motivet er fra byDigitalPaper og jeg har stanset det ut med en sirkelpunch og limt det fast oppå en kakeserviett.

Jeg har du fikk noen tips til hvordan man enkel kan lage kort uten å bruke mye tid på det. Skal man være kjapp er det en stor fordel å kunne bruke punchede figurer/tekster o.l. som utgangspunkt. Dette går ekstra kjapt å stanse ut, fremfor å bruke stansemaskin.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin