søndag 2. februar 2020

Tutorial på kort med Oil Pastel-bakgrunn

Jeg har nylig oppdaget Art Creation sine vannløslige Oil Pastels og synes det er så morsomme å jobbe med.

Jeg har laget et kort hvor jeg også har tatt steg for steg-bilder av fremgangsmåten, så kan du se hvordan jeg har jobbet frem bakgrunnen og dette kortet.




For å lage kortet har jeg brukt Art Creation sine vannløslige Oil Pastelsakvarellark fra van Gogh og stempel fra Studio Light.

Jeg startet med å stemple sommerfuglen fra Studio Light med vannfast stempelpute. Jeg farget den deretter med rød oil pastel innerst.

Jeg har deretter brukt en vannpensel fra Sakura for å dra fargen utover hele sommerfuglen. Deretter lot jeg denne ligge å tørke helt, før jeg klippet ut sommerfuglen.


Jeg hadde lyst til å lage bakgrunnen selv også, så jeg farget et par stripet med to ulike grønnfarger med oil pastel på et akvarellark.

Deretter brukt jeg vannpensel for å dra fargen utover og duse de litt i hverandre.

Jeg hadde lyst på litt mer sjattering på bakgrunnen, så jeg tok noen prikker med en rød oil pastel og dro dette deretter litt utover med vannpensel. Etter dette hadde jeg også på Cosmic Shimmer Pixie Powder i lilla-tone, men dette er ikke vist på bildet.


Jeg lot bakgrunnen tørke før jeg begynte å lage selve kortet. Jeg laget ferdig de delene jeg ville bruke og begynte å legge dem oppå hverandre for å se hvordan det passet ut. Splæsjen og den firkant-pynten er stanset ut av dies fra Papirdesign.

Og slik ble altså kortet til slutt. Ved å bruke f.eks oil pastels har man et hav av muligheter med farger og kombinasjoner og det er utrolig moro.

Teksten på kortet er stickers fra Papirdesign.



Produkter fra Art Creations og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin