onsdag 13. april 2011

The Paper Shelter

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping no, den kan også leses her.

The Paper Shelter har noen fantastisk herlige digistamps man bare er nødt til å elske. Og ikke bare det...stemplene fås nemlig også både som egne versjoner man kan fargelegge selv og ferdig fargelagte motivet. Jeg er glad i å fargelegge selv, men noen ganger er det veldig behagelig å velge en "enkel" løsning og bruke et fiks ferdig motiv.
Jeg valgte det siste denne gangen. Jeg falt pladask for disse herlige giraffene og valgte å bruke en av de tøffeste av dem til et gratulasjonskort. Motivene er både søt og humoristiske, noe som gjør at de egner seg til kort i alle aldre.


Når man skal lage litt mer maskuline kort, er det ofte vanskelig med både farger og pynt synes jeg. Jeg velger derfor ofte litt enkle varianter uten for mye dill. På dette kortet stanset jeg først motivet med Spellbinder-dies. Ovalene bak motivet er også stanset ut med Spellbinder-dies. Motivet er forøvrig printet ut på laser-printer. Ovalene har jeg limt fast oppå hverandre med flytende lim. Mellom den blå-grønne og den røde ovalen, har jeg valgt å bruke 3D-puter, slik at kortet får litt mer effekt og ikke blir så "flatt".

Teksten på kortet har jeg stemplet på lys blå kartong, før jeg klippet det ut og svertet det langs kantene med Cat's Eye stempelpute i fargen Creamy Brown.

Kortet er montert sammen ved å skjære til ulike matter og lime oppå hverandre. Mønsterpapiret er revet langs kanten for å ikke få et helt firkantet kort. Tekststripen er limt fast til slutt og jeg har etterpå limt på sorte halvperler på hver ende.

Blomstene jeg har brukt er fra Kaisercraft og jeg har limt fast røde bling-stener i midten.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin