onsdag 1. juni 2011

Clearstamps fra Hobbyhimmelen

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Hobbyhimmelen har kommet med en helt nytt produkt, og denne gangen er det egenlagde clearstamps. Jeg falt for dem alle sammen allerede ved første øyekast og de er ennå flottere i virkeligheten! Jeg opplever innimellom at clear stamps ikke alltid er så gode å stemple med og at trykkene ikke blir bra, men det var ikke nor problem med disse stemplene. Her ble det gode trykk på første forsøk. Fordelen med stemplene er også at de fint kan kombineres med hverandre.

Jeg har valgte å lage ulike bursdagskort med disse lekre stemplene.

På dette kortet har jeg valgt å bruke tekst-stempler fra stempelplaten "Gratulerer med alt". Bildet på kortet er fra et av Hobbyhimmelens egne utklippsark.

Teksten er satt sammen av to av stemplene fra plata. De passer ypperlig sammen og det gir en ekstra fin effekt når de er i ulike fonter.

Bildet er altså fra et utklippsark fra Hobbyhimmelen. Jeg har stanset det ut med en Magnolia-die for å gi det litt mer effekt. På kantene av motivet har jeg stemplet svakt med den lille swirlen som følger med på stempelplata.

Toppen av mønsterarket er stanset ut med en border-die fra Magnolia. Kantene er svertet med stempelpute.

På dette kortet har jeg brukt et stempel fra stempelplata "De beste ønsker med dagen".

Jeg har stanset ut motivet med Spellbinder-die der hvor det passet med en sirkel. Scallopen bak er også stanset ut med Spellbinder. Har limt delene sammen og festet det med 3D-limputer.

I hjørnene har jeg limt fast små halvperler. Har ellers pyntet med metallpynt på remsen bak teksten.

Dette kortet er laget forholdvis enkel, og er med en tekst fra stempelplata "De beste ønsker med dagen". Stemplet er så dekorativt i seg selv, at jeg ikke ville stæsje opp kortet så mye.

Teksten er stemplet på en mønsterark med lite mønster, og deretter stanset ut med en die fra Marianne Design. Den lys turkise bakgrunnen bak der igjen, er stanset ut med en die fra Spellbinder.

På sidene av kortet, har jeg stemplet det dekorative stemplet som følger med stemplplata. Denne egner seg veldig godt som pynt synes jeg. Har limt fast noen hvite halvperler for å skape litt mer effekt.

Til slutt har jeg laget et bursdagskort med damemotiv. På dette kortet har jeg brukt et gratulerer-stempel fra stempelplata "Egne spor" og en undertekst fra stempelplata "Gratulerer med alt".

De to tekststemplene var ypperlige å kombinere sammen.

Bak selve motivet har jeg stemplet på splæsj/swirl-stemplet som følger med samme plate. Har stemplet med vannmerkepute og embosset med beige embossing.

Motivet er et stempel fra Mo Manning. Det er fargelagt med Promarkers. Motivet og mattene bak er stanset ut med Spellbinder-dies.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin