onsdag 10. august 2011

Utfordrende stæsj

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.
 Når man scrapper er det alltid en del stæsj som kan være mer utfordrende enn andre ting å bruke.
Vi opplever vel nesten alle sammen at en del ting stadig blir tatt frem, men like fort ryddet bort igjen fordi vi synes det er vanskelig å bruke det på prosjektet vårt enten fordi der er feil i fargen, det er et for rart produkt eller det rett og slett bare ikke faller i smak hos oss.

Tre av oss i “De kreative” har utfordret hverandre med vårt eget “utfordrende stæsj”. Vi har sendt hverandre kit og laget to ulike prosjekter hver med det utfordrende stæsjet vi har fått tilsendt. Vi har alle oppdaget hvor mye enklere det er å bruke andre sitt utfordrende stæsj enn sitt eget. Vi håper du lar deg inspirerende til å lage noe med dine utfordrende scrappesaker, eller kanskje bytte kit med en annen scrapper.

Her er kitet jeg fikk fra KatBra, et skikkelig vinterkit.

Jeg valgte å lage et forholdvis enkelt kort aller først.

Motivet er stemplet på tagen. Jeg har brukt både brun og stort stempelpute for å gå litt sjattering. Nederst på tagen har jeg stanset ut en kant med en Martha Stewart-punch.


Øverst på tagen har jeg festet en charm. Kantene på tagen er svertet med stempelpute.


Bak tagen har jeg limt fast litt osteklede/osteklut. Rundt på denne har jeg limt fast raindrops og halvperler.


Ved siden av tagen har jeg limt på den store vinterpynten som fulgte med i kitet.


Jeg har også laget en LO av dette kitet. På LOen har jeg brukt et utfordrende barnebilde av min morfars bror.


Jeg har på LO’en lagt mange lag med papir og stæsj. Den hvite kartongen har fått utstanset bord oppe og nede. Borden er stanset ut med en Martha Stewart-punch. Jeg har i tillegg embosset små snøkrystaller her og der med hvit embossing med glitter i. Fuglen har jeg pyntet med glitterlim før jeg har limt den fast.


Øverst har jeg pyntet med en binders som fulgte med, samt limt på noen av de bittesmå stjernene og hjertene som fulgte med i kitet.

Filtpynten har jeg klippet opp og jeg har limt på noen av snøkrystallene her og der.

Jeg har limt fast blomstene oppå fjærene. Under blomstene har jeg limt fast den runde tagen og festet en liten bjelle oppå den igjen.

6 kommentarer:

Lise Mariann sa...

Dette var særdeles lekkert, Kristin! Skikkelig nydelige farger og så behagelig å se på. Sikker på at Katbra gremmer seg litt nå for at hun sendte fra seg noe så fint. ;-)

Men det er rart hvor umulig det kan være å bruke noen scrappeting mens andre får til å bruke det så lett som bare det.

Anonym sa...

Så utrolig flotte ting du har laget! Herlige farger og fint stæsj. Katbra har laget et flott kit til deg, og du har løst oppgaven kjempebra, for dette var virkelig lekkert!

aina sa...

Dette var kjempelekkert!! Ingen dum idè å bytte litt stæsj med slikt flott resultat! Ha en fin kveld :-)

Marianne/skorpionen sa...

så utrolig herlige ting du har laget!! Falt virkelig for det kortet - en nydelig stemning du har fått til. Og flott med stempling med både sort og brunt!
Lekker LO også, fikk skikkelig vinterfølelse av den.

Sylvia sa...

Både kortet og LOen var rett og slett stemningsfulle
og nydelige:-))

sandi sa...

Wow! Simply gorgeous creations! Love both of these!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin