onsdag 28. september 2011

Jentete LOer

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Jeg falt pladask for denne herlige pyntet fra Mimi LoLo og ble kjapt utfordret av Ann Kristin til å scrappe noen av hennes barnebilder, siden jeg selv ikke hadde noen egnede bilder til denne pynten. Det er kjempegøy og spennende med slike utfordringer og jeg storkoset meg med å lage disse LOene. Kitet består av lekker pynt i herlige jentefarger. I tillegg har jeg på LOene mine bruke noen egenlagde sirkler jeg har laget som pebbles. Malen jeg har benyttet for å lage sirklene er fra StefNeff og er kjempelett å bruke.

Jeg valgte først å lage en LO med godteri-tema. Disse små halvspiste sjokoladene er utrolig søte, og passet ypperlig sammen med dette bildet.

Perlerekken kommer ferdig med tråden bak og er derfor lett å lime på der man vil ha den. De små halvperlene er limt fast med vanlig flytende lim. Sølvkanten ved bildet, er en ramme fra Nille jeg har klippet i to.

Dette søte rådyret er fra Mimi LoLo og er limt fast med flytende lim. Denne pebblesen er selvlaget med sirkel-malen fra StefNeff. Jeg har laget et egen digitalt ark man gratis kan laste ned og benytte seg av. Arket består av små norske ord og tekster. Arket kan lastes ned her.

Sløyfen var opprinnelig rød. Den er malt hvit med gesso og deretter prikket med Copic-tusj i fargen G39-Garnet. Blomsten og bladene er fra Prima.

Denne herlige krem-remsen er utrolig lekker og dekorativ. Har limt den på langs kanten. Splættene på arket er Glimmer Mist.

Langs kantene har jeg embosset med UTEE i fargen pearl.

Og her er ennå en krem-remse. Har også sydd fast litt rosa tyll langs kantene.

Her er en av de halvspiste sjokoladene.

Bokstavene er fra American Craft og Doodlebug.

I tillegg lagde jeg en mer vintageinspirert LO. Jeg har på denne bruke noen av de søte rosene som fulgte med Mimi LoLo-kitet. I tillegg har jeg brukt flere av disse egenlagde sirklene laget med malen fra StefNeff.

Jeg har limt fast roser i to ulike rosa-sjatteringer. Blomsterranken er fra Prima.

Bokstavene er selv-laget. Arket med bokstaver har jeg lagt ut som en freebie til gratis nedlasting. Arket kan lastes ned her til fri benyttelse.

Her er ennå en liten Pebble jeg har laget av et av mine egne ark med sirkel-tekster. Denne sirkelen finnes på et av mine freebie-ark som kan lastes ned her.

Øverst har jeg limt fast deler av en emballasje fra Prima. Sommerfugl-kanten er stanset ut med en Martha Stewart-kantpunch.

Og her er ennå en Pebble. Arket med liknende ord og tekster kan lastes ned her.

Langs kantene på LOen har jeg distresset og deretter limt fast mørk rosa karting der hvor distressingen har revet opp arket litt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig lekre lo'er! Den pynten var helt herlig! Ble tøffe detaljer med de krem-remsene og de halvspiste sjokoladene, passet perfekt med tekst og bilde!

Cathrine sa...

Disse LOen var bare helt supre...

Kjempe nydelige...:oD

Tonje sa...

Nydelige LO'er! Likte spesielt godt vintage-LO'en, harmonisk og med akkurat passe mengde pynt på :) Ønsker deg en fin helg!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin