torsdag 24. november 2011

Minikort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Minikort er morsomt å lage og kan også bli ganske dekorative. Kortene er i tillegg raske og lage, og man får (ikke minst) brukt en del restepapir dersom man ønsker det. Jeg har laget en del minikort med juletema i år. Alle kortene er i størrelse 4*4.

På dette kortet har jeg lagt en smal matte med brun Bazzill og deretter limt fast utklippet bokside med gotisk skrift. Jeg har deretter limt fast en smal blonde og laget en julepebbles og limt fast til slutt. Pebblesen er selvlaget. Hvordan man lager disse kan man se her.

Når jeg først er i gang, liker jeg å lage sett med 3 og 3 kort. Jeg har derfor laget 3 stk i samme stil.

På dette kortet har jeg rett og slett bare en rød matt bak og en del av et julepapir oppå. Kortet er ikke pyntet noe ellers, men bli allikevel veldig dekorativt. Enklere kan det ikke gjøres…

Og her er settet med 3 like kort.

Til slutt har jeg laget kort i litt andre farger. Her er det mer gammeldagse vintage-julefarger. Mønsterpapiret har fått litt Distress Stain i fargen Picket Fence på seg. Ellers har jeg limt fast deler av et noteark, stanset ut en snøkrystall i brun Bazzill og limt fast en pebble på toppen. Pebblesen er selvlaget og kan lastes ned som freebie her.

Og her er settet med 3 like kort.

2 kommentarer:

Beatemor sa...

Kult. Takk for inspirasjon :-)

Bibbi sa...

Kjempefine kort!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin