onsdag 18. april 2012

Rosa kort og AJ

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Jeg har denne gangen lekt med rosa-farger og –toner. Egentlig ganske ulikt meg, men virkelig moro å prøve noe nytt. 

På begge prosjektene mine har jeg brukt lekre stempler fra Kreativ Hobby. Disse stemplene egner seg både til ”fine” ting man vil lage og til mer lekre krumspring. På kortet har jeg også brukt papir, ramme og blomst fra Crate Paper. Dette er produkter av god kvalitet og med farger som harmonerer godt sammen.

Kortet er i størrelse 6*6. Arket fra Crate Paper som jeg har brukt er fra Farmhouse Collection. Det samme er rammen og blomsten. Stemplene fra Kreativ Hobby er ”Angeleyes –June” og ”Magi finner du...øyeblikk”.


Teksten er stemplet på hvitt ark, stanset ut med Spellbinder-die og deretter svertet langs kantene med Distress Ink stempelpute i bruntone.


Jenta er stemplet, fargelagt med Copics og deretter klippet ut. Copics-argene jeg har brukt er følgende:
Hud: E0000, E000, E00 og R20
Kjole: R81, R83, R85
Hår: Y32, Y35, Y38, YR68

Blomsten er fra Crate Paper og kommer ferdig med lim på baksiden.

Rammen er fra Crate Paper. Jeg har farget den litt mørkere og deretter streket med hvit penn langs noen av buene.

Under rammen har jeg festet en blondebånd og en sticker fra Crate Paper.


I tillegg til kortet, kastet jeg meg uti det med en Art Journal-side. Art Journal er utrolig morsomt å lage og er en flott måte å bruke stempler på. På denne siden har jeg brukt stempler fra Kreativ Hobby. Stemplene jeg har brukt er ”Kaffe flekker”, ”Filmramme”, ”Alt du trenger er kjærlighet og sjokolade”, ”Hjerte swirls” og ”Grunge bård 2”.

 Siden har jeg laget ved å legge flere lag med maling, Glimmer Mist og stempling.


1 kommentar:

Linda sa...

Flott kort og flott AJ. Ha en fin dag :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin