tirsdag 21. august 2012

Julekort

Disse kortene er laget for "De kreative" på scrapping.no, de kan også sees her. Kortene leveres også til Papirplaneten sin jule-utfordring (frist 25.august).

LaBlanche har kjempeflotte stempler som er utrolig gode å stemple med. Stemplene er festet å en stor skumgummikloss, noe som gjør det utrolig enkelt å få gode trykk på første forsøk. Jeg har lekt med med LaBlanche sine julestempler. Stemplene har utrolig flotte og skikkelig ”ekte” julenisser.

På dette kortet har jeg brukt et stempel av kun nissehode. Motivet er stanset ut med en oval spellbinder-die. Jeg har svertet kantene med brun stempelpute.


Motivet er stemplet på LaBlanche eget papir. Dette papiret er av tykk og god kalitet, og er utrolig lett å stemple denne typen motiver på.


Jeg har stanset ut kanten i bunnen av kortet med en Martha Stewart-punch. Jeg har ellers pyntet med en egenlaget pebble, blondebånd og osteklut.

På dette kortet har jeg brukt et annet nissestempel. Kortet er i størrelse 6*6.


Jeg har klippet ut motivet og limt det fast oppå en utstanset spellbinder-ramme. Bladene og grankvistene på stempelmotivet har jeg fargelagt med Copics for å gi det hele litt mer effekt.


Langs kantene har jeg embosset med UTEE i gullfarge, og stemplet med kaffesøl-stemplet jeg selv har designet. Stemplet kan man få kjøps hos Kreativ Hobby.


Jeg har også laget et posekort i bruntoner. Jeg har lagt ulike lag med papir og pynt for å gi kortet ekstra effekt.


Motivet er stemplet, svertet langs kantene, sprayet med Glimmer Mist og deretter klippet ut.


Jeg har pyntet med snøkrystaller fra Dusty Attic. Snøkrystallene har fått en svak hinne med Gesso. Sirkelen oppå snøkrystallene er en egenlaget pebble.


På kantene har jeg embosset med gullfarget UTEE.


Jeg har lagt flere lag med papir og pynt.


På baksiden har jeg pyntet enkelt med mønsterpapir og stemplet langs kanten med et stempel fra Magnolia.


Inni kortet har jeg laget en enkel tag hvor jeg har svertet kantene og brukt det samme Magnolia-stemplet.


Jeg har i tillegg laget en enkel juletag med det ene stemplet. Jeg har lagt flere lag med farge på tagen med Glimmer Mist og Dylusions, og deretter stemplet nisse-stemplet.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin