mandag 1. oktober 2012

Vintage-tags

Disse tagsene er laget for "De kreative" på scrapping.no, de kan også sees her.

Flonz er en etsy-butikk med bl.a. godt utvalg av vintagepregede stempler. De fleste stemplene er clear stamps som er fiks ferdig til bruk. Jeg har brukt 2 ulike vintage-stempler til lage to ulike tags i vintagestil.

Denne tagen har jeg laget ganske enkel, for å få frem motivet skikkelig. Jeg har kledt tagen med papir, og dertter pyntet med rester av kakeservietter og gammel bokside. For å gjøre tagen litt mer vinterlig har jeg også festet på noen snøkrystaller. Kantene har også fått en svak hinne med glitterlim. På denne tagsen har jeg brukt stempel fra dette stempelsettet.


Motivet er stemplet rett på mønsterarker med vannfast stempelpute.

Kantene på tagen er også svertet med Cats Eye stempelpute i fargen Creamy Brown.

På den andre tagen har jeg pyntet litt mer, og lekt meg litt med ulike lag. Jeg har Jeg har først farget tagen med en svak farge med Distress Stain. Deretter har jeg brukt multi medium for å feste fast rester av en gammel bokside. Motivet er deretter stemplet på siste arket på en aerviett og festet til underlaget med multi medium. På denne tagsen har jeg brukt stempel fra dette stempelsettet.

Ved å bruke teknikken som nevnt over her, blir boksiden synlig gjennom stempelmotivet.


Jeg har stemplet med ulike stempler langs kanten av tagen.



Nederst har jeg festet på en rub-ons tekst, pompom-bånd og en pebble.



Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin