torsdag 8. november 2012

Enkle julekort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Julekort lages i alle varianter og ofte bruker jeg lang tid på hvert eneste kort. Jeg hadde derfor lyst til å utfordre meg selv litt, og prøve å lage noe enkle julekort. Med noen lekre dies fra Memory Box som selges hos Scrapsmart gikk jeg løs på min egen utfordring og lagde noen veldig enkle julekort. På kortene har jeg brukt diesene Frostyville Wreath og Snowflake Tree.

Det første kortet jeg lagde, ble et veldig utradisjonelt kort. Jeg lagde det nemlig rundt. Scallop-sirkelen og sirkelen inni der er stanset ut med Spellbinder-dies. Den lekre snøkrystallsirkelen er stanset ut med Memory Box-dies. Ofte kan slike detaljerte sies være litt vriene å få stanset ut hele og fine, men denne lekre utstansingen datt selv ut av diesen når jeg stanset den ut. For ordens skyld kan jeg jo opplyse om at jeg stanset ut med Epic Six. Mønsterarket jeg har brukt på kortet er fra Pion.


Slik ser kortet ut inni. Jeg har festet sirkelene på et hvitt kort, men sånn at det hvite ikke synes fra forsiden eller baksiden.



Slik ser kortet ut fra baksiden.

For å kunne lukke opp kortet skikkelig, har jeg kuttet av sirkelen på baksiden av kortet inn mot den brettede kanten.

Dette kortet er laget i 6*6-format. Jeg har brukt mønsterark fra Pion, og limt det oppå matter med kartong som egnet seg i fargene. Jeg har brukt den samme snøsirkel-diesen som på kortet over.

På noen av snøkrystallene rundt har jeg hatt på litt glitterlim for å gi det hele mer effekt.

Inni midten har sirkelen har jeg stemplet med et God Jul-stempel.


Dette er et ennå et veldig enkelt kort. På dette kortet har jeg brukt juletre-diesen og note-chipboard fra Dusty Attic. Alle kantene på kortet er svertet med Distress Inkpad i bruntone.


Notene har jeg svertet med stempelpute og deretter stemplet oppå med et skrible-stempel.

Som man ser av bilder, har jeg lagd litt ekstra effekt ut av juletreet. Jeg har brukt papiret jeg stanset diesen ut av som sjablong. Jeg la arket oppå kortet og sprayet med bronsje-spray. Jeg lot dette tørke før jeg jobbet videre med kortet. Jeg limte deretter det utstansede treet delvis oppå bakgrunnen.


På dette kortet har jeg brukt samme teknikk som på kortet over, altså brukt papirbiten som stensil og sprayet på med spray. Jeg har her brukt et hvitt ark som bakgrunn, men har svertet det med brun stempelpute.


På dette treet har jeg også hatt på litt glitterlim på stjernene på treet.



1 kommentar:

Kristina sa...

Artig med litt annet enn 6x6 kort ;)
Savnet deg på lørdag , håper det snart kommer et nytt DT-treff.
Klem kristina;)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin