tirsdag 21. mai 2013

Bursdagskort i stort format

Dette kortet er laget for De kreative på scrapping.no, det kan også sees her.

Noen ganger har man behov for å lage kort i litt større format, og det kan føles som en utfordring når alt skal gjøres større og man har mer plass å boltre seg på. Jeg fikk bestilling på et bursdagskort hvor over 50 stykker skulle skrive under. Jeg måtter derfor tenke i litt nye baner og lage et kort som var av litt størrelse. Dette kortet er i formatet 6*9. På kortet har jeg bl.a. brukt lekre roser fra I am Roses.

Blomstene fra I am Roses blir kjempeflotte til et så stort kort. De passer også helt perfekt i fargen til både motivet og arkene jeg har brukt.

Blomstene står litt opp fra kortet, noe som gjør kortet mye mindre flatt i uttrykket.

Teksten er printet ut, klippet opp, svertet langs kantene og limt fast.

 Gratulerer-teksten er en selvlaget tab.

 Swirlen er en chipboard fra Dusty Attic. Disse selges hos Scrapsmart. Jeg har farget den lys rosa med stempelpute fra Prima og deretter stemplet med et skrible-stempel på toppen.

Langs kantene har jeg stemplet med et dekorativt swirl-stempel fra Kreativ Hobby. Jeg har også stemplet med kaffesøl-stemplet jeg selv har designet. Dette selges også hos Kreativ Hobby. Langs kantene har jeg også embosset med UTEE i fargen Pearl.

Inni kortet har jeg limt fast skrivematter på begge sider. Kantene er dekorert med samme stempel som jeg har brukt på forsiden.

Baksiden er enkelt pyntet.

2 kommentarer:

Ida sa...

Veldig smart og lekkert!:))
Ida

Nicecrane Designs sa...

This card is a Play of Art Kristin,,,,,absolutely perfect,,,love each detail here.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin