fredag 22. juli 2011

Potteskjuler

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Metallbokser er noe man alltid får hauger av, iallefall i huset vårt. Hvorfor ikke bruke disse boksene til noe fornuftig? Jeg har denne gangen dekorert en liten maisboks for å bruke den som potteskjuler.

Bildet viser maisboks med og uten papiret utenpå.


Her er potteskjuleren ferdig dekorert og med plante oppi. Planten er en sånn liten plante med bitteliten plastpotte.


Bakgrunnsarket er fra Prima. Jeg har limt dette godt fast til boksen. Oppå der har jeg limt fast et hvitt ark med kanter utstanset fra en Martha Stewart-die. Som pynt har jeg surret fast bommulstråd og festet en hjerte-charms i knuten. Som ekstra pynt, har jeg stanset ut en gren og blader fra en Magnolia-dies. Sommerfuglene er fra samme die-sett som grenen.


På kantene har jeg noen steder embosset med hvitt embossingpulver med glitter i.


Sommerfuglene har jeg glitt et lag med glitterlim for å gi dem litt mer effekt.


Kanskje du fikk noen ideer til å lage din egen potteskjuler selv? Jeg har laget noen av større bokser (kan sees her og her) også. F.eks er fiskebolle-bokser ypperlig til større planter.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååå... Så morsomt!!!! Hvorfor har jeg aldri tenkt på det?!? Du har virkelig fått til en helt fantastisk potteskjuler, Kristin! :dååån:

Jeg skal HELT klart lage min egen! Gleder meg allerede :)

Klem r!ta

sandi sa...

Love this! Looks so nice! You have so many wonderful ideas and creations on your blog! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin