torsdag 14. juli 2011

Vintagekort

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Vintage Street Market har noen utrolig lekre taper i sitt sortiment. Tapene kommer på dispenser og har ulikt design.

Jeg har falt pladask for de vintage-preget tapene. Jeg har derfor laget et vintage-bursdagskort hvor tapene er brukt.

På dette kortet har jeg brukt tapen Aged langs kantene på bakgrunnsarket. Dette er et flott alternativ til å sverte kanter med stempelpute.

For at ikke tapen skal være rett i kantene, har jeg skjært den litt skeivt til med en skalpel. Man kan også klippe den med en skarp saks. Tapen er klistret rett på bakgrunnspapiret.

Motivet på kortet har jeg festet fast med tapen Linen. Denne tapen er veldig lys, men har en svak struktur og farge. Motivet er fra et utklippsark fra Marianne Design. Disse utklippsarkene har kjempeflott motiver som egner seg bl.a. til denne typen kort.

Jeg har brukt et Dotted-ark fra Bazzill som ark under motivet. Kantene har jeg stanet ut med en Martha Stewart-punch. Teksten er stemplet.

Til høyre for motivet har jeg limt fast to roser og et lite nøkkelhull fra Dusty Attic. Nøkkelhullet er farget med alkoholblekk i fargen Espresso.

Nederst på kortet har jeg pyntet med diverse blomster og noen gjennomsiktige brune løvbladet. Har også festet fast en nøkkel fra Dusty Attic. Nøkkelen er farget med alkoholblekk i fargen Espresso.

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Flott kort, jeg likte godt blomsterpynten og detaljene med nøkkel og lås.

Unknown sa...

Elsk... Herlige kort, Kristin :) Likte tapen kjempegodt! :)

r!ta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin