lørdag 10. september 2011

Vintage jul

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

Cemerony har haugevis av utrolig lekre digitale ark man kan få kjøpt for en rimelig penge. Arkene finnes i massevis av ulike farger og temaer, og de er virkelig forseggjorte og elegante.

Jeg har lekt meg med 3 ulike ark som jeg har kombinert på mine juleprosjekter. Arkene hadde et vintagepreg og det var derfor naturlig å lage vintageinspirerte juleprosjekter.

Jeg har valgt å dekorere en liten metallboks. Boken har vært en liten boks med mais og er perfekt størrelse til de bittesmå pottene med planter man får kjøpt i blomsterbutikken. Denne potten blir ypperlig med en liten julestjere i til jul.

Selve boksen er grunnet med Gesso aller først. Gessoen er påført med svamp for å få en litt ru overflate. Den har fått to lag med Gesso for å få det til å dekke skikkelig.


Bildet er fra et av de digitale arkene. Jeg har printet det ut på et halvtykt hvitt ark og deretter klippet det ut. Kantene er svertet med Distress Ink stempelpute i fargen Brushed Corduroy. I tillegg har kantene øverst og nederst på boksen fått en svak hinne av hvit embossing med glitter i.

Under motivet har jeg limt fast en bit av litt strie. I hjørnet har jeg limt fast noen bittesmå sølvstjerner.

Strien og motivet er festet fast med en tykk og grov hyssing.

Jeg har i tillegg til boksen laget et julekort. Kortet er laget med utgangspunkt i en papirpose. Papirposen er brettet sammen og deretter dekorert.

Slik ser kortet ut inni. Jeg har pyntet med mønsterark på begge sider inni kortet. Kantene er svertet med Distress Ink stempelpute i fargen Brushed Corduroy.

Bildene er printet ut på et halvtykt hvitt ark og deretter klippet ut. Kantene er svertet med Distress Ink stempelpute i fargen Brushed Corduroy. Der hvor motivet har små prikker av snø, har jeg hatt på små dråper av glitterlim i fargen Stardust.

Bokstavene er også fra Cemerony. De er klippet ut og svertet langs kantene med Distress Ink stempelpute i fargen Brushed Corduroy. Under bokstavene har jeg limt fast en liten strie-bit.

Den lille tagen under hjertet er også fra et av de digitale arkene. Den er klippet ut, festet i bølgepapp-hjertet og har deretter fått en hinne med Glossy Accent. Den røde kanten til høyre er stanset ut med en punch fra Martha Stewart.

Bølgepapp-hjertet er fra Inkido. Det er svertet med Distress Ink stempelpute i fargen Brushed Corduroy. deler av kantene er embosset med gullfarget Zing-embossing.

2 kommentarer:

Tonje sa...

Så masse fint du har laget! Likte godt effekten ved bruk av strie, passet veldig godt til jule-temaet :-) Flotte farger og arkene var lekre!

Ina Emilie sa...

Den boksen du har laget er bare helt fantastisk nydelig :) Tusen takk for inspirasjon og en god ide :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin